سطل آخرین پزشکی پرونده برنامه بهداشت

سطل: آخرین پزشکی پرونده برنامه بهداشت دانشگاه کیارستمی وزارت بهداشت عباس کیارستمی درگذشت عباس کیارستمی

گت بلاگز اخبار پزشکی چرا هر لحظه مضطرب هستید؟

آیا هر روز بدون علت به خاطر مباحث متفاوت دچار نگرانی شدید، احساس اضطراب و پریشانی می شوید؟ نگرانی های روزمره، طبیعی هستند. حتی اینکه گاهی بخاطر یک مساله خاص دچا

چرا هر لحظه مضطرب هستید؟

چرا هر لحظه مضطرب هستید؟

عبارات مهم : احساس

آیا هر روز بدون علت به خاطر مباحث متفاوت دچار نگرانی شدید، احساس اضطراب و پریشانی می شوید؟ نگرانی های روزمره، طبیعی هستند. حتی اینکه گاهی بخاطر یک مساله خاص دچار اضطراب شدید شوید نیز عادی هست. ولی وحشت ها و نگرانی هایی که توانایی شما را جهت فعالیت های روزانه کم کردن می دهند، طبیعی نیستند. اضطراب و وحشت دایمی می تواند نشان دهنده اختلال اضطراب فراگیر باشد‏‎. اختلال اضطراب فراگیر یک خستگی ذهنی و جسمی است که انرژی بدن را کم کردن می دهد، خواب را به هم می ریزد. با این حال می توان با نگرانی های مزمن و وحشت های شدید مقابله کرد‏.اختلال اضطراب فراگیر یک اختلال اضطراب مرسوم مشمول بر نگرانی، پریشانی و خشم شدید هست. خلاف فوبیا، که وحشت از موقعیت یا چیزی مشخص هست، اضطراب فراگیر احساسی کلی و بی قراری نامعینی است که سراسر زندگی را فرا می گیرد‎.این اضطراب به شدت حمله هراسی نیست، ولی طولانی تر است و زندگی نرمال را دچار اختلال می کند. هنگامی که شما دچار این اختلال هستید مثل همه افراد در مورد مسایل متفاوت دچار نگرانی می شوید، ولی سطح این نگرانی متفاوت هست؛ شما به یک دوست زنگ می زنید و او تلفن را جواب نمی دهد. به طور معمول این مساله نباید شما را دچار نگرانی کند، ولی اگر شما بعد از دو یا سه بار تماس دچار اضطرابی غیر قابل کنترل می شوید، این مساله دلواپس کننده است.اختلال اضطراب فراگیر فرد را آنچنان دچار تنش و نگرانی می کند که راحت ترین امور روزانه مختل می شوند‏‎.این اختلال همواره با نشانه های مشخص در افراد ظاهر نمی شود، ولی بسیاری از افراد مجموعه ای از نشانه های فیزیکی، رفتاری و احساسی را در وقت اضطراب تجربه می کنند. کسی که دچار اختلال اضطراب است همواره در فکرش نگرانی هایی دارد. او احساس می کند قادر به کنترل این نگرانی ها نیست و راهی جهت توقف فکر کردن به آن ها ندارد. آدم مضطرب احساس آرامش و راحتی ندارد او اززندگی اش لذت نمی برد، نمی تواند تمرکز کند و ممکن است بخاطر وحشت از چیز ها دایما از تجربه یا شروع کاری امتناع کند.اضطراب فراگیرباعث می شود این فرد دردهای شدید عضلانی احساس کند، خسته و پریشان باشد. همچنین مشکلاتی مانند درد معده، سردردهای شدید ناگهانی، خستگی شدید و تهوع و بی خوابی نیز از عوارض این اختلال هستند.

چرا هر لحظه مضطرب هستید؟

روش های آرامش بخش

یکی دیگر از راه های سریع کم کردن اضطراب توانایی شخصی جهت آرام کردن خود و کم کردن اضطراب هست. این راه ها بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند، ولی واقعا تاثیر گذارند. تماشای یک تصویر زیبا، یک منظره خوش آیند، گوش دادن به یک موسیقی آرام، بو کردن یک گل، نفس کشیدن در هوای آزاد، خوردن یک تکه شکلات یا لواشک، نوشیدن یک چای گیاهی، جویدن آدامس، خوردن چند پر نعنا، کمی پیاده روی، در کم کردن اضطراب شدید موثر هستند‏‎.

تحرک داشته باشید

آیا هر روز بدون علت به خاطر مباحث متفاوت دچار نگرانی شدید، احساس اضطراب و پریشانی می شوید؟ نگرانی های روزمره، طبیعی هستند. حتی اینکه گاهی بخاطر یک مساله خاص دچا

بار ها این توصیه را شنیده اید که ورزش یک راه موثر جهت کم کردن اضطراب و نگرانی هست. این یک حقیقت هست، ورزش دشمن اضطراب هست، حرکت های بدنی تنش ها را کم کردن می دهند، هورمون های استرس را کم می کنند، سرتونین و اندورفین را زیاد کردن می دهند و تمرکز را زیاد کردن می دهند. روزانه باید سی دقیقه یک فعالیت ورزشی را انجام بدهید. این تمرین ها باید پا و دست هایتان را درگیر کنند. شنا و دویدن از تمرین های موثر جهت کم کردن تنش هستند. ‎

چه چیزی باعث نگرانی است؟ ‏

برای اینکه بتوانید این اختلال را از اساس از بین ببرید، باید درک درستی از نگرانی هایتان داشته باشید. شما گمان می کنید این نگرانی ها معلول شرایط هستند و دیگران، مناسبت ها و فشارهای کاری عامل اضطراب هستند. ولی این مساله کاملا درونی هست. در اختلال اضطراب فراگیر، باور ها و وحشت های نهادینه شده است اضطراب ایجاد می کنند. در واقع همه چیز در ذهن شما اتفاق می افتد.شما بر اساس تجربه های گذشته تلاش می کنید آینده را آینده نگری کنید. به همین علت است که اگر کسی جواب تلفن یا ایمیل را ندهد، به سرعت دلواپس می شوید و پیش از قرار گرفتن در موقعیت امتحان یا گزینش های مهم، دچار حمله های شدید اضطرابی می شوید.

سبک زندگی را عوض کردن بدهید

چرا هر لحظه مضطرب هستید؟

سبک زندگی شما نقش مهمی در زیاد کردن تنش ها و اضطراب روزانه تان دارد. کسی که به اندازه نمی خوابد، بیش از حد قهوه می نوشد و غذا نمی خورد، خود را در معرض شدت یافتن این اختلال قرار می دهد.

راه نهایی استفاده از واکنش‌ها درمانی است‏

اگر راه کارهای اوج تاثیری در کم کردن تنش ها و نگرانی های شما ندارند، مورد نیاز است از یک روش درمانی جهت عوض کردن واکنش‌ها خود استفاده کنید. در واکنش‌ها درمانی شما هنوز هم نیاز دارید از راهکارهای اوج استفاده کنید، ولی رفتاردرمان تلاش می کند با مشاهده واکنش‌ها و اصلاح آن ها اضطراب را درمان کند. دراین شرایط شما نیاز دارید وحشت ها، باورهای منفی و تجربه های ناخوش آیندی که داشته اید را با واکنش‌ها درمانی اصلاح کنید‎.

آیا هر روز بدون علت به خاطر مباحث متفاوت دچار نگرانی شدید، احساس اضطراب و پریشانی می شوید؟ نگرانی های روزمره، طبیعی هستند. حتی اینکه گاهی بخاطر یک مساله خاص دچا

روزنامه آرمان

واژه های کلیدی: احساس | زندگی | احساسی | اضطراب | اضطراب | اخبار پزشکی


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs